” Dacă Dumnezeu nu există, nu pierzi nimic crezând în El, dar dacă El există şi nu crezi, atunci ai pierdut totul ” - Blaise Pascal
ARGUMENT
Acest blog a fost creat, pentru a ușura comunicarea între profesor și elevi, fiind o platformă utilă pentru postarea lecțiilor și a testelor de evaluare de către profesor și a unor materiale de către elevi(referate, eseuri, prezentări ppt, etc.). Sper ca blogul să fie util atât elevilor mei de la Liceul Teoretic "Emil Racoviță" Vaslui, cât și colegilor profesori sau elevilor din alte școli.
Mai jos sunt prezentate materiale folosite la orele de religie, urmând ca , în funcție de nevoile elevilor, să fie adăugate noi documente.Vizitatorii pot să posteze materiale sau să comenteze postările mele, precum și să adreseze întrebări la anumite teme de interes pentru ei.
De asemeni elevii clasei a XI-a F (stiinte sociale) isi pot consulta situatia scolara in pagina clasei
luni, 27 aprilie 2020
Cls. a XII-a. Ce este Biserica Ortodoxă de Răsărit și ce cred creștinii ortodocși?
Biserica Ortodoxă de Răsărit nu este o biserică singulară, ci mai degrabă o familie de 13 organisme care se autoguvernează, denumite după națiunea în care sunt localizate (de exemplu, Biserica Ortodoxă Greacă, Biserica Ortodoxă Rusă). Acestea sunt unite în înțelegerea sacramentelor, a doctrinei, a liturghiei și a guvernării bisericii, dar fiecare își administrează propriile afaceri.
Capul fiecărei biserici ortodoxe se numește „patriarh” sau „mitropolit”. Patriarhul Constantinopolului (Istanbul, Turcia) este socotit patriarhul ecumenic – sau universal. În mare, el este echivalentul Papei Bisericii Romano-Catolice. Spre deosebire de Papă, care este cunoscut ca fiind VICARIUS FILIUS DEI (Vicarul Fiului lui Dumnezeu), episcopul Constantinopolului este cunoscut ca PRIMUS INTER PARES (primul dintre cei egali). El se bucură de o onoare specială, dar nu are putere de a interfera cu celelalte douăsprezece comunități ortodoxe.
Biserica Ortodoxă pretinde că este singura biserică adevărată a lui Cristos și caută să-și identifice originile înapoi, la primii apostoli, printr-un lanț neîntrerupt de succesiune apostolică. Gânditorii ortodocși dezbat statutul spiritual al romano-catolicilor și al protestanților, și câțiva dintre ei încă îi consideră eretici. Totuși, asemenea catolicilor și protestanților, ortodocșii mărturisesc Trinitatea, Biblia, ca fiind Cuvântul lui Dumnezeu, pe Isus, ca fiind Dumnezeu Fiul și multe alte doctrine biblice. Cu toate acestea, în ceea ce ține de doctrine, ei au mult mai multe în comun cu romano-catolicii, decât cu protestanții.
Din păcate, doctrina justificării prin credință este practic absentă din istoria și din teologia bisericii ortodoxe. Mai degrabă, ortodoxia evidențiază theosis (literal, „divinizare”), procesul treptat prin care creștinii devin din ce în ce mai mult asemenea lui Cristos. Ceea ce mulți adepți ai tradiției ortodoxe nu reușesc să înțeleagă este faptul că „divinizarea” este rezultatul progresiv al mântuirii, nu o cerință pentru mântuire în ea însăși. Alte caracteristici distincte ale ortodoxiei care sunt în contradicție cu Biblia includ:
Autoritatea egală a Tradiției bisericești și a Scripturii
Descurajarea indivizilor de a interpreta Biblia separat de Tradiție
Fecioria perpetuă a Mariei
Rugăciunea pentru cei morți
Botezul copiilor mici, fără referire la responsabilitatea individuală și la credință
Posibilitatea primirii mântuirii după moarte
Posibilitatea pierderii mântuirii
În timp ce Biserica Ortodoxă de Răsărit a revendicat câteva dintre vocile importante ale bisericii și în vreme ce mulți din tradiția ortodoxă au o relație mântuitoare adevărată cu Isus Cristos, Biserica Ortodoxă nu proclamă un mesaj clar, care să poată fi armonizat cu Evanghelia biblică a lui Cristos. Apelul reformatorilor: „numai Scriptura, numai credința și numai Cristos” lipsește din Biserica Ortodoxă de Răsărit, și aceasta este o comoară prea prețioasă, ca să ne descurcăm fără ea.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu